0
5.1k
Channel: Marketing

Zo integreer je intention marketing in je marketingstrategie

Uit data van Forbes blijkt dat consumenten elke dag worden blootgesteld aan vierduizend tot tienduizend media-berichten. Volgens HubSpot hebben vier van de vijf websitebezoekers een webpagina verlaten vanwege een pop-up of een autoplaying videoadvertentie. Deze whitepaper gaat in op de belangrijkste redenen achter de verschuiving in consumentenaankopen en waarom intention marketing een belangrijk onderdeel is van een moderne marketingstrategie.

Intention marketing, de basis van een innovatieve marketingstrategie

Deze whitepaper beschrijft de vijf belangrijkste marketingtrends en biedt daarnaast handvatten voor het integreren van intention marketing in je digital marketingstrategie. De whitepaper gaat in op:

  • Wat intention marketing inhoudt en welke kansen het voor marketeers biedt.
  • Het personaliseren van de omnichannel customer journey.
  • De uitdagingen van de aandachtseconomie.
Bereid je voor op de crash van de aandachtseconomie

Consumenten ontvangen dagelijks een overload aan informatie van merken, influencers, bedrijven en van hun vrienden en familie. Marketeers zijn vandaag de dag zo druk bezig om op alle mogelijke manieren de aandacht van consumenten te trekken, dat zij vergeten zich voor te bereiden op de crash van de aandachtseconomie. Volgens James William (voormalig Google strateeg en een door Oxford opgeleide filosoof) is er een fundamentele kloof tussen de doelstellingen van marketeers en de doelen die technologie voor ons heeft. Hoe je deze kloof overbrugt lees je in deze whitepaper.

De veranderende consument

Vijftig procent van de internetgebruikers gebruik een vorm van advertentieblokkering. De belangrijkste redenen hiervoor zijn dat de getoonde advertenties niet relevant of te opdringerig zijn. Een adblocker is niet de enige barrière want consumenten hebben ook aangeboren barrières waardoor deze slechts een kleine hoeveelheid informatie tegelijkertijd kunnen verwerken. Lees in de whitepaper hoe je advertentieblindheid kunt voorkomen en hoe merken inspelen op deze ontwikkeling.

Intention marketing: Van aandacht vragen naar aandacht geven

Intention marketing draait om het geven van aandacht in plaats van om aandacht vragen. Door de intentie van je klant goed te begrijpen ben je beter in staat om hun problemen op te lossen, uitdagingen te tackelen en doelstellingen te realiseren. In plaats van inhoud naar hen toe te pushen, moeten marketeers consumenten in staat stellen te kiezen wat zij zien op basis van hun interesses. Intention marketing is een verschuiving in mindset en gedrag. Het gaat erom de consument mondiger te maken door merken en producten te markeren op die momenten dat de consument ze wil zien of klaar is om deze te ontdekken. Maar hoe doe je dat? En welke informatie heb je hiervoor nodig? Lees het in deze whitepaper.

Effectief customer journey management met intention marketing

Marketeers besteden veel tijd en moeite in het doorgronden van hun doelgroepen en het creëren van relevante content. De zoektocht van de consument begint vaak op Google. Eenmaal op Google worden ze geconfronteerd met een eindeloos aanbod van vergelijkbare producten tegen vergelijkbare prijzen. Andere merken kunnen weglopen met jouw sales, alleen omdat zij meer betalen voor Google Ads. Deze whitepaper beschrijft drie tips voor effectief customer journey management met intention marketing:

  1. Verlies de verkoop of de klant niet. Laat je klant inspiratie gedreven handelen.
  2. Bied unieke en contextuele customer journeys aan.
  3. Het belang van gepersonaliseerde customer journeys.

Daarnaast gaat de whitepaper in op het belang van interactieve content. Video content op je landingspagina kan leiden tot een conversieverhoging van 86 procent en een video thumbnail in de zoekresultaten kan het zoekverkeer verdubbelen. De whitepaper wordt afgesloten met een korte casestudy van Lidl.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Jonas De Cooman