Payment trends en ontwikkelingen voor meer conversie
Er is veel veranderd in het afgelopen jaar. Consumenten hebben de voordelen van online shoppen ontdekt en zijn kritischer dan ooit als het gaat om het aankoopproces. Betalingen spelen hierin een grote rol. Niet alleen willen klanten snel en gemakkelijk door de checkout, ook verwachten ze te kunnen betalen met de nieuwste betaalmethoden. Uit onderzoek van Adyen onder 25.000 consumenten wereldwijd is gebleken dat shoppers die normaliter in de winkel shopten, tijdens corona 40% meer online besteedden. Daarnaast zien we wereldwijd een groei van 46% in het gebruik van contactloos betalen. Deze ontwikkelingen hebben grote impact op payments en e-commerce.
Krijn Schuurman gaat daarom in gesprek met Floris Jochemsen van Adyen. Ze hebben het over dé payment trends en ontwikkelingen in 2021. Onderwerpen als contextual commerce, footprint compensatie in je checkout, contactloos betalen en checkout optimalisatie komen aan bod. Kortom; allemaal trends waarmee je in 2021 de conversie in je webshop kan verhogen.
Aan de hand van cases worden worden voorbeelden gegeven. Hoe hebben klanten als Rituals, het Rijksmuseum en Joe & The Juice hun businesses aangepakt tijdens Corona? En welke rol speelt betalen hierin?
Thema’s
- Payment trends van 2021
- Checkout optimalisatie
- Contextual commerce
Sprekers
- Floris Jochemsen – Head of sales bij Adyen heeft een achtergrond in FMCG (Procter & Gamble), Retail (Makro Zuid-Amerika) en Oil & Gas. In combinatie met zijn expertise op het gebied van payments weet hij als geen ander wat er speelt in het (huidige) betaallandschap.
- Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.