Zes tips voor online marketing succes in Food
68 procent van de zoekopdrachten voor restaurants van vandaag is merkloos, wat betekent dat klanten zoeken op keukentype of voedselitem, niet op restaurantnaam. En 83 procent van de consumenten leest online een restaurantmenu voordat ze uit eten gaan, blijkt uit cijfers van Yext. Het is daarom belangrijk dat jouw restaurant hoog in de zoekresultaten staat. Deze whitepaper beschrijft zes manier voor het optimaliseren van de zoekmarketing-strategie voor jouw restaurant.
Je online strategie optimaliseren? Gebruik deze zes praktische tips
Deze whitepaper biedt handvatten voor het doorgronden van de klantreis van de moderne food-consument en hoe je de juiste informatie over je bedrijf met hen deelt. De whitepaper beschrijft zes tips voor het optimaliseren van je SEA-strategie:
- Ontwikkel een strategie voor Google Maps.
- Monitor en manage je third-party reviews.
- Zorg voor een gestructureerde website.
- Maak locatiepagina’s met relevante digitale kennis en schemamarkeringen.
- Maak gebruik van (social) influencers.
- Ontwikkel en optimaliseer je social media strategie.
Het belang van een moderne online marketingstrategie in food
76 procent van de gasten kiest eerder een restaurant dat informatie over prijsklasse, dresscode en maaltijden in de zoekresultaten verstrekt, blijkt uit de Yext Local Search Behavior Study. Het is belangrijk om de onderdelen van de customer journey van de moderne food-consument te begrijpen en hierop in te spelen met effectieve en omnichannel marketingcampagnes.
Het consistent delen van accurate en up-to-date informatie is de sleutel tot success
Het fundament van (online) marketingsucces in food is je website. Restaurant die hun menu’s hebben toegevoegd als digitale asset zagen een significante stijging in het aantal Google impressies. Het belang van het delen van digitale kennis was nog nooit zo belangrijk omdat AI-powered services continu zoeken naar een signaal van vertrouwen. Het delen van accurate en up-to-date informatie helpt deze services met het beter begrijpen van jouw website.
Zes tips voor het optimaliseren van je online strategie in food
De whitepaper beschrijft zes praktische tips voor het ontwikkelen of optimaliseren van je online strategie. Per tips worden de belangrijkste ingrediënten en hoe je de beschreven tips in je eigen online strategie kunt integreren. Ook bevat de whitepaper een aantal casestudies van het effect in de praktijk.