100 miljoen voor boodschappendienst Instacart
De Amerikaanse Instacart heeft 100 miljoen dollar venture capital opgehaald. De waardering van twee miljard ligt vier keer hoger dan een half jaar geleden.
Pak de app Instacart, selecteer je supermarkt en geef je boodschappenlijstje door. Na het plaatsen en betalen van de order gaat iemand van Instacart op pad om, op zijn snelst, binnen het uur de boodschappen thuis te bezorgen. Dat is het bedrijfsmodel van Instacart, dat in Amerika zijn diensten van stad naar stad aan het uitrollen is.
Bekende investeringsbedrijven staken in drie rondes zo’n 155 miljoen dollar in de startup die begon bij Y! Combinator. Onder hen onder meer: Andreessen Horowitz, Sequoia Capital, Khosla Ventures en nu ook KPCB. Een prominentere mix dan dat is amper verkrijgbaar in de tech-industrie.
Net als Uber lijkt ook Instacart onderwerp te worden van een langere reeks kapitaalinjecties. Om de concurrentie (bijv. Amazon Fresh, Uber en WunWun) voor te blijven zal het bedrijf sneller beschikbaar willen worden in meer steden. Daartoe zal het ook meer zogeheten ‘professional shoppers’ moeten opleiden en aanstellen. Heel snel heel groot worden is in deze sector een spel waarbij geld smeerolie is en messcherpe executie een voorwaarde.
Een shopper aan het werk:
Whole Foods maakt reclame voor Instacart om aan te geven dat klanten van de supermarkt hun boodschappen in no time thuis kunnen hebben:
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond