7 miljoen euro voor modeplatform Otrium
Online modeplatform Otrium, in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, heeft 7 miljoen euro opgehaald bij Index Ventures om internationaal op te schalen. Het platform biedt naar eigen zeggen een ‘uniek model’ om merken te helpen met hun overgebleven voorraden.
Via de Otrium shop kunnen merken zowel outletcollecties als voorgaande collecties verkopen aan een gemeenschap van modeliefhebbers, waarbij alle artikelen in hun eigendom blijven totdat ze verkocht zijn. Otrium regelt de opslag, verkoop en verzending van de desbetreffende collecties.
Inmiddels heeft Otrium meer dan 100 partners, waaronder G-Star, Puma, Vans, Pepe Jeans en Scotch & Soda. Het platform telt 600.000 leden.
Index Ventures deed al eerder investeringen in techbedrijven, waaronder Farfetch, Asos, Adyen en Net-a-Porter.
Andere investeerders zijn Fred Gehring en Ludo Onnink, respectievelijk oud CEO en CFO van Tommy Hilfiger, Adriaan Mol, oprichter van Mollie, en Victor Knaap, oprichter van MediaMonks.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond