90 procent van de Nederlanders leest reclamefolders
Papieren folders massaal worden nog veel gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder. Maar liefst 12,8 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder (90%) lezen reclamefolders, voornamelijk op papier, maar ook digitaal, zo blijkt uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024, dat het bereik en de leesgewoonten van de Nederlandse bevolking op het gebied van folders in kaart brengt.
75 procent van de Nederlanders van 18 jaar en ouder leest wekelijks een papieren folder. Ondanks de opkomst van digitale media, verdringt de digitale folder de papieren variant niet.
Via de brievenbus worden de meeste Nederlanders bereikt met de papieren folders.
Zelfs onder huishoudens die geen folders thuis ontvangen, leest de helft van de consumenten geregeld folders. De belangrijkste reden voor consumenten om folders te bekijken, is het vinden van aanbiedingen.
Het onderzoek is uitgevoerd door GfK, onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Jan-Willem Kuiper
Wil je het boekje met alle inzichten digitaal ontvangen, klik op de link: https://spotta.nl/nieuws/90-procent-van-de-nederlanders-leest-reclamefolders