ABN AMRO introduceert Gesprek Check als extra controle-hulpmiddel
ABN AMRO introduceert vanaf vandaag een online hulpmiddel in de app waarmee klanten kunnen controleren of ze echt een medewerker van ABN AMRO aan de lijn hebben. De medewerker stuurt een (pop-up) bericht in de app en in Internet Bankieren om het gesprek te bevestigen.
Oplichtingspraktijken zoals (bank)helpdeskfraude, waarbij een crimineel zich voordoet als bankmedewerker, worden vaak niet herkend. Uit recent onderzoek van Ipsos I&O in opdracht van ABN AMRO blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders niet volledig op de hoogte is van wat een bank nooit aan haar klanten vraagt.
Daarom introduceert ABN AMRO de Gesprek Check. Met deze nieuwe functionaliteit kunnen particuliere klanten van de bank, als ze dat willen, zelf zien of ze echt iemand van de bank aan de lijn hebben en geen mogelijke fraudeur. De Gesprek Check is een extra veiligheids-hulpmiddel, naast vijf al bestaande tools: de daglimiet, de paslimiet, pushberichten, het betaalprofiel en het Spaargeldslot.
Ruim de helft (50,6 procent) van de klanten gebruikt momenteel de app om met ABN AMRO te bellen. Dat is ruim bier keer zoveel als drie jaar geleden. Eén op de vijf ABN AMRO app-gebruikers kiest ervoor pushberichten te ontvangen, waarmee ze snel op de hoogte worden gebracht van veranderingen op hun betaalrekening. Daarnaast geven steeds meer klanten de voorkeur aan tweestapsverificatie, in plaats van aan de e.dentifier om in te loggen in hun online bankomgeving.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond