Deel dit artikel
-

ACM onderzoekt klachten over reisaanbieder Reizendeals.nl

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) doet onderzoek naar online reisaanbieder Reizendeals. De toezichthouder laat aan het programma Kassa weten dat er sprake is van vele klachten van reizigers, zowel uit Nederland als België. Op de website van Reizendeals – waar een veilingprincipe lijkt te gelden – worden verschillende reizen aangeboden tegen een minimum bod. Als iemand het hoogste bod plaatst, dan is dat gelijk een boeking en moet er betaald worden.

Toch lijken veel consumenten dit niet – of niet voldoende – te beseffen. Daarnaast is er twijfel of er wel sprake is van een veiling.

Op de site van Reizendeals, waar per aanbieding een grote aftelklok meeloopt, staan vrijwel alleen maar ‘verrassingsreizen’. Voor dit soort reizen geldt vaak dat mensen vooraf onvoldoende worden geïnformeerd over essentiële informatie.

Het Europees Consumenten Centrum (ECC) trok meerdere keren bij Reizendeals aan de bel over alle klachten. Maar Reizendeals stelde keer op keer dat ze de consument volledig informeren en dat de teksten op hun site zijn afgestemd met de Autoriteit Consument en Markt.

Reizendeals dreigde met een kort geding tegen Kassa als het programma aandacht zou besteden aan klachten over hun site. Zij vinden dat alles helder op de website te vinden is. ‘Wij zijn wij ervan overtuigd dat onze reizen op een duidelijke manier worden aangeboden, conform de regels. De klachten die Kassa zal benoemen, zullen vooral gedateerde en foutieve informatie bevatten. Informatie die niet met de werkelijkheid strookt,’ luidt de nogal merkwaardige reactie.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond