Adverteerders terughoudend bij Snapchat
Snap, het bedrijf achter Snapchat, presenteerde dinsdag beter dan verwachte cijfers over het derde kwartaal, maar de vooruitzichten zijn minder goed. Het bedrijf heeft moeite om grote adverteerders aan te trekken.
De omzet steeg 15 procent naar 1,5 miljard dollar, 15 procent meer dan een jaar geleden. het nettoverlies daalde ten opzichte van een jaar eerder met 58 procent naar 153 miljoen dollar (pdf).
Het aantal dagelijks actieve gebruikers groeide 9 procent naar 443 miljoen. En die keken gemiddeld 25 procent meer naar de content dan een jaar eerder.
Snapchat Plus heeft inmiddels 12 miljoen betaalde gebruikers.
Er werden 1 miljard Snaps werden dagelijks op het platform gedeeld.
Snap wil meer reclames tonen in zijn Snapchat-app in de hoop meer advertentie-inkomsten te genereren. Investeerders zouden zich zorgen maken om het trage tempo waarin de advertentietak van Snap groeit.
Snapchat heeft meer dan 850 miljoen maandelijkse gebruikers, maar verdient nog steeds relatief weinig aan advertenties. Een betaald abonnement heeft inmiddels ruim 11 miljoen gebruikers, maar daar moet de groei niet van komen.
CEO Evan Spiegel meldde in september aan zijn personeel: ‘De groei van onze digitale advertentieactiviteiten is een van de belangrijkste factoren voor ons potentieel voor inkomsten op de lange termijn.’
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond