Airbnb investeert in OYO
Airbnb heeft een strategische investering gedaan in OYO, de Indiase boekingsapp voor budgethotels. Hoeveel wordt geïnvesteerd is niet bekend gemaakt, maar TechCrunch meldt dat het om 150 tot 200 miljoen dollar zou gaan.
OYO (On Your Own) haalde zes maanden geleden nog 1 miljard dollar op aan kapitaal in een serie E-ronde. De deal met Airbnb is hier een aanvulling op. In totaal heeft OYO hiermee meer dan 1,5 miljard opgehaald aan investeringen.
Tot voor kort waren OYO en Airbnb concurrenten maar OYO heeft zich toegelegd op het aanbieden van logistieke en managementdiensten aan hotels, in plaats van alleen budgetaccommodaties boekbaar te maken.
Airbnb nam op 8 maart jl. HotelTonight over, een platform voor last-minute hotelboekingen. Eerder maakte het het boeken van boetiekhotels mogelijk. Airbnb begeeft zich dus steeds meer richting de hotellerie. Bovendien is India een belangrijke markt voor het bedrijf. Hotels die in OYO zijn vermeld, komen ook op Airbnb te staan.
Voor OYO kan dit helpen om buiten India voet aan de grond te krijgen. Voor Airbnb is het juist een opening tot de Indiase markt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond