Albert Heijn digitaliseert prijskaartjes winkelschap
De papieren prijskaartjes gaan er uit bij de versafdelingen van Albert Heijn. Tegen het einde van dit jaar gaan 150 winkels om. Uiteindelijk kan de supermarktketen dynamisch product- en prijsinformatie laten zien die varieert met beschikbaarheid en moment van de dag of week.
Volgende week wordt een begin gemaakt met het vervangen van de oude door de nieuwe prijskaartjes, meldt Distrifood.
In eerste instantie, zo licht de grootgrutter aan Emerce toe, gaat er om dat klanten altijd de juiste prijs zien, zowel de reguliere prijs als de bonusaanbiedingen. “In de winkel kunnen de elektronische schapkaarten bepaalde processen versimpelen. Bijvoorbeeld voorraad tellen of het laten knipperen van alle bonusaanbiedingen zodat daar de bonuskaartjes geplaatst kunnen worden. Ook kan op de elektronische schapkaarten worden aangegeven dat een product tijdelijk uit het assortiment is.”
De leverancier van de op e-ink gebaseerde prijskaartjes kon de woordvoerder kort voor publicatie van dit artikel niet vertellen. In jargon wordt dit soort labels electronics shelf labels of ook wel ESL genoemd. Bij de kassaloze AH To Go’s worden die al gebruikt. De vraag naar e-inklabels is enorm. Het bedrijf E-Ink uit Taiwan verkoopt meer van dit soort schermpjes voor winkelschappen dan voor e-readers.
Op termijn wil AH meer met de kaartjes doen dan alleen de prijs vertellen. Wat dat exact inhoudt, wil het bedrijf niet vertellen. Het lijkt wel uitgesloten dat winkels eigen prijsbeleidstrategieën gaan voeren. “Het prijsbeleid blijft zoals het is: landelijk. Het biedt wel kansen om, zoals we nu in Zandvoort doen, producten af te prijzen op basis van de houdbaarheid om zo voedselverspilling tegen te gaan.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
8 Reacties
Kees
Allemaal moeite voor niks, Frans Muller. Door jullie overdaad aan tv-reclame kom ik toch niet meer bij jouw Albert Heijn winkels. En als je niks verkoopt, wat maakt het dan uit of je je prijzen op papier of digitaal vermeldt? Pas eerst je reclamebeleid aan en kijk dan of dit soort toepassingen nut heeft.
astrid
Is er ook getest wat deze knipperende bordjes voor gevolgen heeft voor epilepsie-patienten? Ik heb veel last van migraine en heb na de eerste ervaring met deze bordjes besloten AH te verwisselen voor de concurrent als dit zo blijft. Mijn dochter (die geen last heeft van migraine of epilepsie) vond het ook een erg onprettig en onrustig beeld geven.
Erwin Boogert
Knippert e-ink?
jeroen
Die prijskaartjes hebben een knipperend ledlampje. Ik heb een matige vorm van ASS, wist gisteren door de overprikkeling niet eens meer wat ik voor dat schap aan het doen was. Zo afgeleid en overprikkeld.
M. Storm
Die onrust met flikkerende prijslampjes. Een reden om AH te gaan mijden. In zo’n winkel met overprikkeling wil je toch niet zijn? Waar is de aandacht van AH voor de klanten en een prettige sfeer in de winkel?
Marinus
Een medewerkster van ah kon mij niet vertellen wat die knipperende lichtjes te betekenen hadden. Ik zag ze voornamelijk bij de geheel lege vakken van de écht aantrekkelijke bonusaanbieidingen (die er op maandag al niet waren en op dinsdag evenmin.
dorus
ik ben in Barneveld geconfronteerd met deze ellende. Ik ben de winkel uitgelopen met enorme pijn aan mijn ogen en ging behoorlijk op tilt van de straling. Ik heb de medwerkers laten weten dat ik nooit meer terug kom. LEDLAMPEN kunnen permanente schade an je ogen veroorzaken. . Aangezien ik tussen die knipperende ellende 10 cm van mijn gezicht me helemaal ellendig voelde en hier boven identieke reacties lees heb ik besloten dirt maar eens aan te gaan kaarten bij de gezondheidsraad. en de regering. Maar het gaat wel goed met de klanten als die masssaal opstappen. Wat denkt albert Heyn over de ARBO van hun medewerkers?
Marije
In Doesburg weer eens bij AH boodschappen gedaan.
Eens maar nooit meer.
Door hersenletsel raakte ik totaal overprikkeld vanwege de prijskaartjes die alsmaar flitsten. Afgrijselijk
Ik ben snel de winkel uitgelopen