De allerlaatste print-editie van Emerce magazine: over Sir Tim Berners-Lee’s Inrupt en de toekomstverwachtingen van onder andere Hubert Deitmers, Eva de Mol en Marijn Pijnenborg
Vandaag is de allerlaatste print-editie van Emerce magazine verschenen. Waarin we kijken naar de toekomst van het web en online business.
Het web heeft een verkeerde afslag genomen, stelt de uitvinder ervan, Sir Tim Berners-Lee. Reden om te proberen het world wide web met zijn nieuwe bedrijf Inrupt te kantelen naar zijn oorspronkelijke visie. De crux daarbij is gebruikers weer eigendom te geven over hun data. Persoonlijke datakluizen moeten de oplossing bieden.
“We zien dat commerciële partijen hun relatie met de consument willen veranderen”, zegt Inrupts CEO en medeoprichter John Bruce in een interview met Emerce.
De Nederlandse online industrie heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld van pionierswerk tot een professionele sector met grote impact op het dagelijks leven. En lijkt andermaal aan de vooravond van grote veranderingen te staan. Met founding editor van Emerce Magazine Oscar Kneppers, Tim van der Wiel (Gospooky), Hubert Deitmers (Eindeit Capital), Marijn Pijnenborg (WINC Academy), Eva de Mol (CapitalT) en Rutger van Zuidam (Odyssey) blikken we terug op ‘defining moments’ en werpen we vooral een blik vooruit.
Welke veranderingen gaan er komen? Welke lessen nemen we mee? En welke aannames moeten we juist loslaten?
Dit en meer lees je in de decembereditie van Emerce Magazine. Zo ook een feature over knelpunten in het Nederlandse start- en scale-uplandschap en de opkomst van deepfakes in het zakelijk verkeer. Verschillende stukken zullen later ook integraal op deze site zijn te lezen.
De allerlaatste print-editie dus – sinds begin 1998 (!). Maar dat betekent geenszins dat we stoppen met het brengen van verdiepende journalistiek. Voortaan vind je die namelijk direct terug op deze site. Meer over het Premium abonnement dat nodig is om de artikelen te lezen, lees je hier.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Sander Vessies
Begrijpelijk maar toch jammer, die fysieke versie gaf toch wel iets extra’s aan het merk Emerce. Ik las ze zeker niet allemaal maar ze gingen steevast mee op zakenreis/vakantie.
Niels Achtereekte
Dank voor de complimenten, Sander. Leuk om te horen. We hebben het ook altijd met veel plezier gemaakt.