Ook Amazon doet Flash in de ban
Amazon gaat vanaf 1 september geen Flash-advertenties meer accepteren. De retailer is daarmee het volgende bedrijf dat Flash laat vallen.
De belangrijkste reden is dat Googles Chrome, Mozilla’s Firefox en Apples Safari om veiligheidsredenen hun browserinstellingen hebben aangepast, waardoor Flash-advertenties niet goed meer kunnen worden weergegeven. Zo pauzeert Chrome automatisch ‘minder belangrijke Flash content’. Vanaf volgende maand geldt die beperking standaard voor alle nieuwe Chrome versies.
Google begon al in februari met het converteren van Flash advertenties naar het HTML5 formaat. YouTube heeft Flash ook al in de ban gedaan, en gamenetwerk Twitch haakt ook af.
Nog altijd wordt een substantieel deel van de display advertenties in Flash weergeven.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
bert
‘Ik vind dat “ook” licht overdreven. Alle plannen te spijt, maar Facebook, Youtube etc draaien nog steeds vnl. op Flash. Ik wil juist HTML5 video bannen, wat een puinzooi. Vooral die nieuwe background html5 video objecten zoals bij ikea en paypal: aaaaaaarghhhhh!