Marktaandeel Apple Watch 3x groter dan nummer twee

In de wereld van de smartwatches is Apple met afstand de allergrootse. Zijn marktaandeel (49%) is drie keer groter dan dat van de nummer twee, Samsung (15%).
Het ziet er ook niet naar uit dat deze verhouding spoedig zal veranderen.
Marktonderzoeker Canalys verwacht in de tweede helft van dit jaar een dubbelcijferige groei in het aantal smartwatchzendingen.
De drijfveer achter die ontwikkeling zullen nieuwe producten zijn van Apple, Samsung en Google. Zij zijn van plan om geavanceerde functies voor gezondheids- en fitnesstracking te introduceren. Deze drie voeren elk onder eigen vlag een brede waaier van connected hardware die wereldwijd populair zijn.
Om de markt wat scherper in beeld te brengen, maakt Canalys ook onderscheid tussen gewone digitale horloges en echte smartwatches:
Apple kiest er zichtbaar voor om louter in het hoogste segment actief te zijn. De onderkant van de markt laat het aan zich voorbij gaan.
Wereldwijd gaan er elk kwartaal tussen de veertig en vijftig miljoen digitale horloges over de toonbanken van bovenstaande techbedrijven.
Foto: Fabian Albert, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond