Audioreclame verbreekt opnieuw record; 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024
De audioreclamemarkt bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden in het derde kwartaal 50,1 miljoen euro in audioreclame. Dit is een stijging van 1,8 miljoen euro (+3,7%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.
De grootste groei is te zien in digitale spotomzet, met een stijging van 40 procent groeit de online audioreclame tot 3,1 miljoen euro. De reguliere spotomzet blijft de sterke speler en groeit met 3,7 procent tot een totaal van ruim 45 miljoen euro. De totale spotomzet vormt daarmee 96 procent van de totale audiobestedingen. Branded content reclame draagt met 1,9 miljoen euro de overige 4 procent bij tot het totaal.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd