Big Data selecteert automatisch geschikte leads
Neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking vormen de basis voor nieuwe technologie, die automatisch veelbelovende klanten in CRM-systemen identificeert. Een nieuwe kapitaalinjectie van 12 miljoen dollar moet het bedrijf EverString verder helpen.
De technologie van EverString gaat uit van 10.000 criteria om de karakteristieken van bestaande klanten te bepalen, bijvoorbeeld omvang van het bedrijf, de omzet, het productaanbod, technologie en managementinformatie. Op basis van ervaringen met ‘goede en slechte klanten’ worden modellen ontwikkeld. De algoritmen zijn door het bedrijf zelf ontwikkeld.
Het Californische EverString biedt zijn diensten als Software as a Service (SaaS) aan, waarbij gebruik wordt gemaakt van Amazon Web Services (AWS). Het bedrijf heeft concurrenten, maar die kunnen volgens CEO Vincent Yang geen grote volumes aan.
Met de nieuwe financiering is 12 miljoen dollar opgehaald bij onder meer Sequoia Capital en IDG Ventures. Beide durfkapitalisten waren ook bij een eerste financiering betrokken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond