bpost neemt strategisch belang in De Buren
Het Belgische postbedrijf bpost neemt een substantieel belang in het bezorgnetwerk De Buren. Met deze financiële steun wil het bedrijf uit Hengelo zijn netwerk vergroten van vijftig naar duizend onbemande afhaalpunten.
Daarnaast is er sprake van een versnelde internationale uitrol van het kluizennetwerk. In België natuurlijk. Daar moet het aantal locaties van één, die ene in Brussel, uitgroeien tot een totaal van vijfhonderd afhaalpunten.
De strategie blijft ongewijzigd: “Door het open karakter van dit nieuwe netwerk kunnen ook andere pakketdiensten en retailers van de kluizen van de Buren gebruik maken. In Nederland werkt de Buren al geruime tijd samen met DHL en TNT Innight, waarbij ook DPD heeft aangegeven een samenwerking na te streven.”
Directeur Robin Dragstra legt uit: “Momenteel bouwen we samen met allerlei partners aan een netwerk van onbemande afhaalpunten die door allerlei partijen, zowel in retail, e-commerce als in de pakketlogistiek kan worden benut. Naast b2c toepassingen ontvangen wij vanuit de b2b sector steeds meer signalen dat er een enorme behoefte aan onze multifunctionele afhaalpunten bestaat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan apotheken, stomerijen en supermarkten. De grote kracht van onze afhaalpunten, naast de 24/7-openingstijden en de onbemandheid, is dat wij ze openstellen voor de markt en hierdoor de infrastructuur efficiënt en exploitabel ingezet kan worden.”
In België heeft bpost sinds kort een andere, nieuwe logistieke optie in gebruik. Met de app Bringr kunnen verzenders real time mensen vinden die hun pakketje van A naar B willen brengen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond