Brandsom koopt concurrent Longrun
Marktplaatsspecialist Brandsom koopt Longrun, vooral actief met Zalando, om zijn portfolio marketingdiensten uit te breiden.
Brandom uit Utrecht claimt hierdoor de grootste specialist te zijn in performancemarketing voor marketplaces in de Benelux.
De transactie omvat enkel de activiteiten en techniek van Longrun. De oprichters Jeroen Berghauser Pont en Folkert Postma gaan niet mee naar de nieuwe eigenaar van hun geesteskind.
“Met de overname kunnen we sneller groeien dan het zelf bouwen”, licht oprichter en directeur Thijs Verhoef van Brandsom aan Emerce toe. “Zij zijn goed in het onboarding van merken op Zalando’s marketplace. Wij voegen daar specifieke marketingkennis aan toe, zoals lanceerstrategieën en influencermarketing.”
“Met de overname kunnen we een zogenaamde ‘Merchant of Record’-service aanbieden waarin merken gebruik kunnen maken van het verkoopaccount van Brandsom om direct hun producten te kunnen verkopen. In de nabije toekomst willen we dit uitbreiden naar andere marketplaces. About You staat als eerste op de planning voor het tweede kwartaal van 2024.” Daarna staan bol.com en Amazon voor Beaty & Living op de agenda.
Merken gaan via Brandsom ook de mogelijkheid krijgen om fulfillment van derde partijen aan te bieden. Nu loopt alles bij Longrun louter via Zalando’s magazijnen. ”Dan kan het merk zelf één centrale voorraad aanhouden.”
Financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond