Deel dit artikel
-

Carrefour koopt online lunchbezorger

De Carrefour Group uit Frankrijk koopt online lunchbezorger Dejbox, een start-up met een omzet van twintig miljoen euro, om de zakelijke markt met digitale diensten te kunnen bedienen.

Hoeveel Carrefour voor het vier jaar oude bedrijf betaalt, is niet bekendgemaakt. Met de acquisitie krijgt het concern, bekend van de gelijknamige supermarktketen, er een B2B-tak bij. Deze richt zich op kantoormedewerkers bij bedrijven in de grote steden.

Maandelijks verzendt Dejbox op dit moment vierhonderdduizend maaltijden naar bedrijven in en rondom Lille, Lyon, Paris, Bordeaux, Nantes en Grenoble. Bedrijven, of de werknemers, betalen tussen de zes en negen euro per maaltijd. Dat zijn volledige, voedzame en gezonde maaltijden.

Onder de vlag van de nieuwe eigenaar heeft de lunchfabrikant van oprichters Adrien Verhack en Vincent Dupied (foto) toegang tot kapitaal en een landelijk dekkend netwerk. Er wordt ook al gekeken naar internationale expansie. Het is nog niet bekend naar welke landen Carrefour wil trekken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond