Chinese merken verdringen Apple op thuismarkt

Apple komt niet langer voor in de top 5 smartphone-verkopers in China. Merken als Vivo, Huawei en Xiaomi – en Android in het algemeen – hebben het bedrijf naar de zesde plaats geduwd.
De Chinese markt voor smartphones groeide in het tweede kwartaal met 8,9 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2023 en omvatte 71,6 miljoen verkochte smartphones.
De gehele Android-markt in China groeide met 11,1 procent. De omzet van Apple daalde met 3,1 procent.
Vivo voert de lijst aan met 18,5 procent marktaandeel. Huawei volgt met 18,1 procent, gevolgd door Oppo met 15,7 procent. Honor komt met 14,5 procent op de vierde plaats, Xiaomi staat met 14,0 procent onderaan de top 5. Alle overige aanbieders, inclusief Apple, nemen de resterende 19,2 procent voor hun rekening.

Screenshot
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond