CM overtreft verwachtingen
CM.com heeft dankzij een sterk vierde kwartaal de EBITDA-verwachtingen voor 2024 overtroffen. Dat blijkt uit de jaarcijfers die gisteren nabeurs werden gepresenteerd.
CM.com, dat mobiele ticket- en betaaldiensten levert, boekte over het vierde kwartaal een 13 procent hogere omzet van 74,5 miljoen euro, in vergelijking met 65,7 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder (pdf).
Het bruto resultaat ging van 20,4 miljoen naar 21,8 miljoen euro. Het EBITDA-resultaat verdubbelde van 2,6 naar 5,3 miljoen euro.
Over het hele jaar steeg de omzet van 266,2 miljoen naar 274,2 miljoen euro. Het EBITDA-resultaat kwam uit op 16,5 miljoen euro, tegen een negatief resultaat van 2,7 miljoen euro een jaar eerder.
Voor 2025 mikt CM.com op een EBITDA-winst van 22 tot 27 miljoen euro.
Het bedrijf uit Breda wil dit jaar zeen AI-first organisatie worden, daarna AI-only.
Vorige week presenteerden de Brabanders op het hoofdkantoor in Breda-noord de basis van wat hun nieuwe productsuite wordt. De eerste resultaat daarvan is de ‘Halo Studio’.
Halo Studio is een soort digitaal bouwpakket waarmee bedrijven zogeheten AI-agents kunnen bouwen. Dat zijn kleine systemen, digitale arbeidertjes, die in opdracht van hun maker doelen nastreven en daar stap voor stap naartoe werken. Ze zijn in staat informatie te zoeken, snappen, verwerken en op te reageren. Agents laten zich koppelen in reeksen.
Vanochtend maakte het bedrijf ook bekend dat het twintig miljoen euro uit de markt heeft gehaald met de uitgifte van nieuwe aandelen. Het doel met dat geld is ‘de volgende groeifase financieren’.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond