Deel dit artikel
-

Colruyt Group stapt met nieuwe dienst in deeleconomie

Collect&Go, de online boodschappendienst van de Belgische Colruyt Group, lanceert samen met zijn eigen buurtsupermarkt OKay een nieuwe dienst Collect&Go Connect. De dienst wordt zes maanden lang getest in zeven winkels van OKay en OKay Compact in Gent en West-Vlaanderen.

Met het platform wil de supermarkt twee groepen mensen met elkaar in contact brengen: zij die geholpen willen worden met boodschappen doen en zij die een extraatje willen bijverdienen door te winkelen voor anderen uit hun buurt. ‘We denken dat dit een interessante aanvullende formule is voor bijvoorbeeld gezinnen met kinderen, mensen die (tijdelijk) minder vlot ter been zijn of drukbezette mensen bij wie boodschappen doen simpelweg niet altijd in de agenda past,’ verduidelijkt Tom De Prater, verantwoordelijke van Collect&Go.

Via een nieuwe app van Collect&Go Connect (gratis beschikbaar in de App Store en op Google Play) kunnen klanten met een selectie van het assortiment van OKay en OKay Compact een boodschappenlijstje samenstellen. Vervolgens geven ze aan op welke dag, op welk tijdstip en voor welke vergoeding ze de boodschappen graag thuis geleverd krijgen. Ook boodschappers kunnen zich registreren in de app en aangeven binnen welke straal zij boodschappen willen doen. De betaling wordt eenvoudig geregeld via het platform van Collect&Go Connect.

De meer dan 200 afhaalpunten van Collect&Go zijn nog altijd hét speerpunt van de online boodschappendienst van Colruyt Group. Maar vanuit de filosofie ‘Boodschappen doen makkelijk maken’ wil Collect&Go ook andere services ontwikkelen die de klanten kunnen ontzorgen. Onlangs nog verlengde men een test met aanhuislevering in de Brusselse rand.

Collect&Go Connect is volgens het bedrijf zelf het eerste initiatief van Colruyt Group in de deeleconomie.

Foto Colruyt

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond