Daphne van Dijk (Innovatiehub #11/KNVB): ‘Data vernieuwt voetbal op alle niveaus’
Innovatiehub #11 moet voetbalbond KNVB helpen bedrijven en wetenschappers te betrekken bij de vernieuwing van het spel, talentontwikkeling en de grasmat. “We hebben zicht op nieuwe businessmodellen”, aldus Innovatiemakelaar Daphne van Dijk.
Grijs en anoniem is de regenjas die volgens het cliché langs de velden naar voetbaltalent speurt. Een romantisch idee, toch acht Van Dijk de kans groot dat clubs op termijn hun eigen jeugdelftallen monitoren en aan de hand van data zowel de fysieke als mentale ontwikkeling volgen. Na een test start KNVB’s innovatiehub #11 een pilot om samen met bedrijven en wetenschappers bij een handvol academies van profclubs gegevens te verzamelen.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd