Digitaal adverteren in etalages Bruna
Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.
De schermen vormen een digitale advertentiezuil van een vierkante meter, die WindowSketch in de ramen van een Bruna plaatst. Zo verandert de traditionele winkeletalage van vijftig Bruna’s in een dynamisch reclamevenster.
Volgens directeur Fred Zeegers hebben de Bruna winkels het voordeel dat zij middenin een winkelgebied gevestigd zijn.
Het aanbrengen van de schermen in de etalages begint bij de eigen winkels van Bruna, waarna de landelijke uitrol bij franchisenemers in fases gepland staat.
De schermen zij niet via internet aangesloten op een programmatic exchange. De woordvoerster: “In de opstartfase wordt gebruik gemaakt van doelgroepanalyses, kennis van de karakteristieken van de winkelgebieden en bijvoorbeeld live-informatie over weersomstandigheden en andere lokale factoren. Op basis daarvan verkopen salesteams ‘zendtijd’. Als alle Bruna-winkels zijn voorzien van een scherm, ontwikkelt WindowSketch het systeem verder, waarbij toepassing van verdere automatisering zeker aan de orde komt.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond