Discovery sluit Olympische distributiedeals met mobiele aanbieders
Discovery Communications sluit een Olympische distributiedeal met het Italiaanse telecombedrijf TIM. Het zegt dat er in Europa meer vergelijkbare overeenkomsten bekend zullen worden gemaakt in de aanloop naar de Winterspelen in Zuid-Korea.
Het moederbedrijf van onder meer Eurosport, TLC en Discovery Channel maakte de Italiaanse overeenkomst vanochtend bekend. Miljoenen Italianen krijgen tijdens komende Olympische Spelen exclusieve kopij afgeleverd op hun persoonlijke digitale apparaten, klinkt het in ronkend PR-jargon. In hoeverre de ontvanger in staat is inhoudelijke voorselecties te maken, is nog niet bekend.
Een woordvoerder vertelt Emerce: “Dit is de eerste in een reeks van vergelijkbare samenwerkingen met individuele Europese telecomproviders.”
Getuige deze pagina op Wikipedia had Discovery, als eigenaar van alle Olympische uitzendrechten tot en met 2024, nog geen deal in Italië. Nu is daar wel bereik. In veel andere landen zijn al wel distributieafspraken gemaakt. In Nederland bijvoorbeeld met de NOS. Het is niet duidelijk of en, zo ja, met welke partijen dan nog extra afspraken worden gezocht.
Klanten van TIM krijgen ook toegang tot Eurosport Player, die toegang geeft tot beeld van de FINA World Swimming Championships, IAAF World Championships atletiek, Grand Slam-tennistoernooien en de Giro d’Italia, de Tour de France en de Vuelta. Tijdens het wintersportseizoen krijgen deze kijkers ook toegang tot exclusief VR- en AR-materiaal.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond