DPD en GLS bundelen hun netwerken pakketkluizen
Pakketbezorgers DPD en GLS sluiten in Duitsland een strategische samenwerking waarbij ze hun netwerken wandkluizen en acceptatiepunten aan elkaar knopen.
Daarmee vergroten de partijen hun bereik richting klanten en webwinkels en bieden al doende een alternatief voor marktleider Deutsche Post DHL.
Het bijzondere eraan is dat de pakketstations als open systeem worden aangeboden aan alle marktdeelnemers en pakketdiensten. Elke belangstellende derden partijen kan aansluiten. Dat zal met name voor de kleinere en meer regionaal gebonden logistiek specialisten interessant zijn.
De bouw van het landelijke netwerk van pakketstations begint binnenkort en moet tegen eind 2025 duizend verbonden pakketstations opleveren. In totaal streven de bedrijven ernaar om tegen 2027 een partnernetwerk van ongeveer twintigduizend out-of-home-punten op te bouwen.
Vandaag de dag hebben ze elk zo’n achtduizend pakketbezorg- en acceptatiepunten. Dat zijn ook balies in winkels.
GLS Group is Duits, DPD is een label van het Franse La Poste.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Meisje Emmeloord
Ik dacht altijd dat DPD ook Duits was. Het is wel een goed idee dat het nu eens samen gaat want er zijn zoveel verschillende verzendbedrijven met eigen netwerken. Het zou fijn zijn als er eens eentje kwam met een goed dekkend netwerk als alternatief voor PostNL: