EDAY: De opkomst van AI-influencers: een vage grens tussen realiteit en fictie
Trendwatcher Sander Duivestein vertelt op EDAY over AI-influencers op sociale media platforms. Deze digitale creaties, vaak opvallend realistisch, nemen snel de online wereld over.
Duivestein onderzoekt al enige tijd hoe AI-influencers, die 24/7 kunnen opereren zonder rust of het risico op klachten, de grenzen in digitale marketing verleggen. Hij deelt inzichten in het financiële potentieel van deze fenomenen, geïllustreerd door de Italiaanse AI-influencer Emily Pelligrini, die in slechts zes weken 90.000 pond verdiende op Fanvue.
Duivestein zal echter ook de potentiële valkuilen bespreken, waaronder ethische overwegingen en de vervaging van de grenzen tussen realiteit en fictie in online interacties.
Uit naam van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) schreef hij in de afgelopen jaren meerdere boeken en rapporten over onder andere het Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud Computing en de economische crisis.
In zijn ogen verandert technologie de wereld in een razendsnel tempo. ‘Versnelde verandering is de enige constante in het digitale tijdperk’. Bedrijven moeten wat hem betreft geen weerstand bieden aan nieuwe technologie, maar deze juist aangrijpen om te veranderen. Het is Digitaal Darwinisme. Het is adopt or die!
EDAY vindt plaats op 3 oktober in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Kaarten zijn hier te bestellen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond