Digital Marketing Live: Een nieuw tijdperk van Pinterest is aangebroken
Pinterest is groter dan ooit en bereikt een recordhoogte met 498 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Gen Z is Pinterest’s grootste, meest betrokken en snelstgroeiende publiek. Zij luiden een nieuw tijdperk van gepersonaliseerde productontdekking in.
Tijdens Emerce Digital Marketing Live (6 juni in de Beurs van Berlage te Amsterdam) vertelt Kitty Neuhaus-Bakker over het nieuwe tijdperk dat is aangebroken voor Pinterest. Het platform dat je kent als Brand Builder is nu een performance speler voor je lower funnel-doelstellingen.
Door de relevantie van advertenties te vergroten via AI, helpt Pinterest het aankooptraject van Pinners te versnellen. De verbeterde reeks oplossingen voor de lower funnel zorgen voor een toename van 90% in het verkeer en 28% meer conversies.
Ondertussen blijft Pinterest een positievere plek op internet opbouwen. Er worden steeds meer investeringen gedaan om meer inclusieve producteigenschappen te ontwikkelen, de persoonlijke ruimte te beschermen en toonaangevend te zijn in de sector bij het meten van emotioneel welzijn.
Kitty Neuhaus-Bakker is Lead Client Partner bij Pinterest. Vanuit een achtergrond bij Dentsu media agency als Social Advertising Director, was zij de tweede Pinterest werknemer die werd aangenomen in Nederland. Hiermee heeft zij Pinterest zien ontwikkelen van een inspiratie platform naar de full-funnel adverteerder die het nu is. Kitty is binnen Pinterest Europa een retail-sport vertical expert en adviseert de grotere merken bij hun advertentie strategie op Pinterest.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond