Emerce eFashion: ‘Bloggers bepalen de trend’
Bloggers worden steeds belangrijker voor de promotie van mode. Maar hoe geef je een succesvolle invulling aan de veelvoorkomende wens om ‘iets met bloggers’ te doen? Hoe zorg je er samen met bloggers voor dat je commerciële boodschap landt, de doelgroep raakt en zich verspreidt? Antwoorden en ervaring in een paneldiscussie van bloggers volgende week dinsdag op Emerce eFashion. Zij weten hoe je bezoekers moet activeren en de verschillende kanalen moet benutten. Een van hen is Tess Duinker van Fashionscene.nl
Je hebt lange tijd achter de schermen in de marketing & pr gewerkt, nu doe je Fashionscene.nl. Kun je vertellen welk gat in de markt jullie zagen?
“Fashionscene was een van de eerste Fashionwebsites die op het internet verschenen. Het gat in de markt was duidelijk: Online gebeurt het! De snelheid, flexibiliteit en actualiteit is enorm en lezers voelen dat ook. Momenteel heeft Fashionscene.nl gemiddeld 220.000 unieke bezoekers en 704.000 pageviews per maand. Met het nieuwe design van de site hopen we echter naar de 300.000 te groeien, wie weet nog wel meer.”
Hoe verdienen jullie geld en met hoeveel mensen doen jullie het?
“Wij verdienen via afffiliate programma’s, advertorials en bannering. Daarvoor kan ik een team van vier meiden aansturen die negen artikelen per dag schrijven.”
Hoe zie je sites als Fashionscene.nl in relatie tot modetijdschriften? Vergt online journalistiek een andere aanpak en zo ja welke middelen zetten jullie daarvoor in?
“Qua content is er natuurlijk erg veel overlap, maar los van het grote bereik maakt de snelheid van online het verschil. Zien we vandaag een trend op straat? Dan staat het vanavond online. Wij kunnen ook heel kort schakelen met merken en adverteerders. Speciale landingspagina’s bouwen, banners die linken naar een relevante pagina of artikel. Het verhaal is makkelijker breder te trekken.”
Welke belangrijke trends zie je in online fashion en wat gaat daarbij
echt belangrijk worden?
“De bloggers (nationaal en internationaal) bepalen de trends. Meer dan modellen en celebs zelfs. Jonge meiden zijn altijd op zoek naar voorbeelden en inspiratie. Die vinden ze steeds meer op Instagram en de grote blogs. Wij merken als redactie ook dat als wij zelf een shoot doen, de lezeressen dat te gek vinden en meteen willen weten wat we dragen. Trends die we momenteel volgen: Slip-on sneakers, high waisted jeans, Messy hair, minimalistische mode en oversized items.”
Emerce eFashion wordt dinsdag 13 juni gehouden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tickets zijn hier te bestellen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Paul
Goed werk! Niet makkelijk om met een weblog je geld te verdienen, dus compliment voor de dames!