(Emerce TV) Je favoriete festivalbiertje thuisbezorgd
Royal Swinkels is een onafhankelijk familiebedrijf waarbij het brouwen en mouten ‘in onze genen’ zit. Jaarlijks vinden tientallen authentieke biermerken hun weg naar de consument via partners, horeca locaties en retailers over de hele wereld. Jaarlijks produceert het bedrijf, vooral bekend vanwege Bavaria, ongeveer 405.000 ton mout en 7,7 miljoen hectoliter bier.
Bij Swinkels denk je niet meteen aan e-commerce, toch heeft een krachtige direct-to-consumer (D2C) strategie gezorgd voor een echte doorbraak binnen de multibrand organisatie, zo vertelt John Mouthaan van Swinkels bij Emerce TV.
‘Uit allerlei onderzoeken blijkt dat vooral jongeren niet meer naar een slijterij gaan, maar zich digitaal oriënteren. Het onderscheid tussen fysiek en digitaal vervaagt. Wij werken daarom niet meer vanuit een webshop gedachte, maar meer vanuit een ecosysteem. Waarbij aanwezigheid op festivals ook belangrijk is,’ aldus Mouthaan.
Door gebruik te maken van een innovatieve aanpak, wisten Swinkels en partnerbedrijf De Nieuwe Zaak een speedboat-effect te creëren, waardoor ze snel en efficiënt kunnen inspelen op de groeiende vraag naar (online) leveringen.
Alles wordt geleverd vanuit een technische motor, want ‘daarmee behaal je schaalvoordelen’. ‘We willen er meer uithalen dan alleen sales. We krijgen ook direct inzicht in de combinaties van bieren die consumenten aanschaffen.’
Uiteindelijk wil Swinkels vanuit hetzelfde technische platform de grens oversteken. ‘Dat is niet zo makkelijk vanwege accijnzen in overal verschillend zijn. Een eerste stap is dat we leveren vanuit internationale platformen als bol.com en Amazon. Voordeel van het huidige systeem is dat we heel snel nieuwe producten in de markt kunnen zetten.’
De video Favoriet festivalbiertje thuisbezorgd: de D2C-opzet van een multibrand is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond