Deel dit artikel
-

(Emerce TV): De P van Pinterest staat voor Performance

Pinterest, vooral bekend als brand builder, heeft zich ontwikkeld tot een krachtige speler voor lower funnel-doelstellingen. Dat stelt Ketty Bakker Lead Client Partner bij Pinterest, bij Emerce TV.

Pinterest gebruikt tegenwoordig AI om de relevantie van advertenties te vergroten en zo het aankooptraject van gebruikers te versnellen. Dit heeft volgens Bakker geleid tot een indrukwekkende toename van negentig procent in het verkeer en 28 procent meer conversies.

‘Wij hebben nog altijd te maken met een onjuiste perceptie van wat Pinterest nou eigenlijk is. Ja, ooit waren het vrouwen van middelbare leeftijd die Pinterest raadpleegden voor recepten, maar al geruime tijd is Pinterest de plek om nieuwe mode te ontdekken. En vaak je zie op Pinterest als eerste de nieuwste trends, die pas later tot andere sociale media doordringen.’

Het snelste groeiende en meest betrokken publiek van Pinterest is trouwens Generatie Z. Deze groep speelt een sleutelrol in het nieuwe tijdperk van gepersonaliseerde productontdekking en bewaart bijna 2,5 keer meer ideeën dan andere generaties, met een stijging van vijftig procent in klikken op en opgeslagen items.

Een ander misverstand is dat Pinterest niet zou converteren. ‘Dat horen we nogal eens terug van adverteerders, die Google Analytics raadplegen, maar die moeten begrijpen dat Pinterest invloed heeft op toekomstige koopbeslissingen. Dat wil zeggen dat de conversie pas op een later moment plaatsvindt. Pinterest werkt heel anders dan zoekmachines. Daar ga je naar toe als je weet wat je zoekt.’

De video De evolutie van Pinterest: de P staat voor Performance kan na registratie gratis worden bekeken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond