Deel dit artikel
-

(Emerce TV): ‘We proberen de intentie van de klant te achterhalen’

‘We proberen de klant steeds beter te profileren.’ Dat zegt Tom Cornelisse in Emerce TV. Drie jaar geleden begon hij als Performance Marketing Manager bij Hunkemöller, waar hij de strategieën voor het aantrekken van verkeer naar de webshop leidt. Samen met zijn team ontwikkelt hij innovatieve plannen om de online aanwezigheid van Hunkemöller naar een hoger niveau te tillen.

Hoewel er de afgelopen tien jaar flink is geïnvesteerd in digitalisering, ziet Cornelisse veel potentieel om de klant nóg beter te bedienen, zowel online als in de fysieke winkels. Hij vertelt hoe Hunkemöller zijn winkels online beter vindbaar maakt en welke rol search in het toekomstige succes van het merk speelt.

‘Een vrouw die maandag googelt naar een BH heeft een heel andere intentie dan wanneer zij op een zaterdag met een vriendin de stad ingaat en Google of Facebook veel gebruikt voor inspiratie. Op de maandag zal zo’n klant veel gerichter gaan bestellen. Data is de sleutel tot een gepersonaliseerde klantervaring.’

Het interview staal ook stil bij de geschiedenis van het merk, van de periode waarin grote namen als Sylvie Meis en Doutzen Kroes hielpen bij de positionering, tot de huidige filosofie waarbij de nadruk ligt op zowel functionele als trendy lingerie voor elke gelegenheid.

Daarin past tegenwoordig ook AI, ‘waarmee we de levenscyclus van de klant proberen te herkennen’.

De video Hunkemöller brengt digitale marketing en retail samen kan na registratie gratis worden bekeken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond