Deel dit artikel
-

Fashionblogger Negin Mirsalehi: ‘Social moet de kern zijn’

Fashionblogger Negin Mirsalehi, begin oktober op Emerce eDay, beperkt zich bewust tot Instagram als communicatiemedium. Veel bloggers zagen sociale media in het verleden als een promotieplatform voor hun blog, terwijl social eigenlijk de kern zou moeten worden, zo zegt ze in het nieuwe nummer van Emerce, dat morgen op de mat ligt.

“Ik zie mezelf ook niet als blogger, influencer of creator, maar meer als een merk. Wel heb ik me in de afgelopen jaren verbreed naar beauty en lifestyle. Het geeft me meer armslag en zorgt voor afwisseling in m’n posts.”

Mirsalehi heeft via Instagram een dikke drie miljoen volgers. Sinds een jaar is ze echter ook actief op Snapchat. “Je moet keuzes maken, je bouwt een high-end kwaliteitsmerk niet op met persoonlijke videofilmpjes op platformen als YouTube of Facebook. Daar scoren de verhalen die ik wil vertellen ook niet.”

Omzettechnisch gaat het NM Media Industries, het bedrijf dat ze met haar vriend – tevens haar manager – runt, ook voor de wind. “Elk jaar verdubbelt onze omzet. Ook de komende jaren. Maar alles wat we verdienen gaat linea recta terug in ons bedrijf. Een eigen productlijn bedenken, ontwerpen en verkopen vergt de nodige investeringen.”

Word lid van Emerce voor € 119 per jaar en ontvang een jaar lang Emerce magazine (zowel print als digitaal) inclusief diverse specials waaronder Emerce 100, de 250 pagina’s dikke eGuide en speciaal ledentarief voor meer dan twintig Emerce-events.

EM151_cover LR

Deel dit bericht

4 Reacties

Omar Boussaïd

Social media is vitaal en wellicht kun je een fashion bedrijf op zo’n manier runnen maar dat verschilt per industrie bovendien is bloggen nog lang niet dood wat al die social media fetisjisten ook maar beweren. Bovendien heb je als blog ook de optie om bijvoorbeeld een e-mail lijst te bouwen wat veel loyaler en profijtelijker kan zijn. En het belangrijkste is dat een social media algoritme minder invloed op je merk heeft gezien je altijd nog Google zoekopdrachten / E-mail (en tegenwoordig Whatsapp) bestanden hebt.

Klaas

Leuk dat ze al zichzelf ziet als een merk. Wij zien toch dat meeste bloggers eigenlijk de inhoud van hun blog de kern is van hun bestaansrecht. De inhoud die ze daar op produceren is toch de basis. Bij sommige vrouwen zijn het natuurlijk de fotos die ze van zich zelf maken. Maar we meten dan natuurlijk ook niet het directe bereik van facebook, instagram en twitter alleen het gevolg wat er op hun website plaatsvind. Het is ongelofelijk knap dat iemand zo veel volgers kan krijgen. Dan moet je wel iets goeds doen.

Kees

Social als kern is dom. Regels veranderen op de sites buiten je macht om. Daarnaast golft interesse in een bepaalde social site waardoor het resultaat afneemt. Maar ook weer fijn voor degene die vooral hun eigen site als kern hebben en dus hun investeringen (qua tijd ook) veiliger zijn..

Martijn Baten

Dat bloggers zichzelf zien als een merk is denk ik terecht. In toenemende mate associëren volgers zich met de persoon en zijn/haar leefstijl. Dat is net als een merk vaak gebaseerd op bepaalde (merk)waarde. Zoals al terecht wordt opgemerkt is het wel erg onverstandig om een business geheel afhankelijk van ‘leased’ social media platformen te bouwen. Als ondernemer ben je hiermee volledig afhankelijk van de functies en regelgeving die het platform stelt en daarnaast zeer beperkt de mogelijkheid om data over je klanten/fans te verkrijgen en te gebruiken. Toch zie ik hier meer ondernemers en organisaties de val inlopen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond