GLS breidt netwerk van Parcel Points sterk uit dankzij samenwerking met PostNL
GLS Netherlands breidt haar netwerk van Parcel Points aanzienlijk uit door samenwerking met PostNL. PostNL heeft zijn pakketautomaten opengesteld voor andere vervoerders en sinds maart kunnen consumenten voor pakketten van GLS Netherlands en van PostNL bij dezelfde pakketautomaat terecht.
GLS-leveringen kunnen hierdoor niet alleen worden bezorgd bij de 800 GLS Parcel Shops, maar nu ook bij de bijna 1.100 pakketautomaten uit het PostNL-netwerk in Nederland. Dit betekent een ruime verdubbeling van het aantal beschikbare Parcel Points voor GLS-klanten.
Sinds de aankondiging van de samenwerking in januari heeft GLS naar eigen zeggen achter de schermen hard gewerkt om de integratie van de PostNL-pakketautomaten in de operationele processen te realiseren. Inmiddels is het volledige netwerk operationeel en het voltallige GLS-personeel getraind in het gebruik van de PostNL-pakketautomaten.
Vanaf begin november kunnen consumenten die bestellen bij GLS-klanten kiezen voor bezorging bij een pakketautomaat. Naar verwachting is het vanaf begin 2025 mogelijk om pakketten te retourneren via de automaten van PostNL. Initieel werden GLS-pakketten alleen bij de PostNL-automaten bezorgd wanneer een ontvanger niet thuis is, en de consument om levering bij een automaat vroeg.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Henk - AanstekersXL.nl
De dienstverlening van GLS is in de afgelopen jaren enorm verbeterd en ze zijn daarmee een serieuze speler op de pakketmarkt geworden. Dit is een uitstekende aanvulling. De GLS tracking is na de laatste update zelfs beter dan die van PostNL naar mijn mening. Zeer accuraat tijdsvak en vermelding van het aantal resterende stops voordat de bezorger komt. Wij zijn tevreden klant bij zowel PostNL als GLS, waarbij ik de kanttekening moet maken dat de dienstverlening van PostNL de afgelopen jaren toch wel minder is geworden helaas.