Spotify mobiel gratis, gefinancierd door audio-advertenties
Spotify gaat zijn gratis mobiele dienst, die nu nog 9,99 dollar per maand kost, voorlopig uitsluitend financieren met audio-advertenties. Dat meldt AdAge naar aanleiding van een persconferentie die het Zweedse bedrijf gisteren in New York hield.
De advertenties voor de mobiele dienst worden niet separaat verkocht en zijn dus ook te horen op de desktopversie van Spotify. Die was al gratis, in tegenstelling tot de mobiele dienst.
Er gelden wel allerlei beperkingen. Luisteraars kunnen mobiel geen nummers selecteren, maar krijgen een selectie van songs voorgeschoteld. Wel kunnen ze zes nummers per uur overslaan. Ieder uur worden twee advertenties aangeboden.
Dat Spotify nu ook een gratis versie van zijn dienst aanbiedt, komt niet echt als een verrassing. De concurrentie van Pandora, iTunes Radio en Rdio neemt toe, maar bovendien verschuift het gebruik van muziekdienst van de desktop naar smartphones of tablets. Dat is adverteerders ook niet ontgaan.
Spotify breidt zijn dienst uit naar 55 landen, en voor het eerst zijn ook de albums van Led Zeppelin beschikbaar.
Op dit moment heeft Spotify ruim 24 miljoen gebruikers, waarvan er zes miljoen betalen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond