Deel dit artikel
-

Half miljoen voor Nederlandse reisapp Polar Steps

Uitgeverij TMG en investeringsfonds Silver Point Ventures investeren een half miljoen euro in de mobiele app Polar Steps. Zonder enige investering in reclame won de app in een jaar al tienduizenden gebruikers.

“Afgelopen jaar hadden we twintigduizend gebruikers die samen 3,5 miljoen locaties bezochten”, vertelt oprichter Koen Droste van Polar Steps. Afgelopen kwartalen besteedde hij vooral aandacht aan de doorontwikkeling van de beta van zijn iOS-app. Met de nieuwe investering moet ook snel een Androidversie verschijnen, want de vraag is erg groot.

Polar Steps is een mobiele app die op een energie- en datazuinige manier in kaart brengt waar een reiziger is geweest en is. Behalve een vlaggetje op de wereldkaart prikt de app ook foto’s op de route die iemand aflegt. En hij kan er zijn geschreven reiservaringen op kwijt. De een gebruikt alleen zelf, ter herinnering, terwijl anderen de app gebruiken om aan familie, vrienden en bekenden te vertellen waar ze waren en zijn.

Gebruikers van de app plaatsten in totaal zo’n 150.000 statusupdates.

TMG en Silver Point Ventures investeren beiden geld om het product ‘vollediger’ te maken. Dat houdt in: een Androidversie, maar ook de realisatie van de tweede meestgevraagde feature: het kunnen laten afdrukken van een fotoboek op basis van alle ingevoerde foto’s, teksten en locaties.

TMG investeerde vorig jaar ook al in Drostes bedrijf. Silver Point is het investeringsbedrijf van ondernemer Jorrit Steinz, eigenaar van e-commercebedrijf Tritac.

De groei van Polar Steps geschiedde tot nu toe volledig organisch, door mond-tot-mondreclame. “Dat blijkt ook wel uit onze hoge waardering in de app store, alleen maar vier en vijf sterren.”

Pas in een latere fase moet de app geld gaan verdienen. Vermoedelijk ligt het zwaartepunt daarvan in de aanloop naar iemands reis, hulp bij het plannen ervan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond