Deel dit artikel
-

Helft mobiele shoppers snuffelt wekelijks

Consumenten shoppen liever via mobiele apps dan op het mobiele web. Bovendien, zo laat een onderzoek van bureau Innofact zien, gebruikt de helft van de app-shoppers zijn telefoon om wekelijks te snuffelen in mobiele winkels.

Het onderzoek onder duizend Nederlanders, verricht in opdracht van shoppingportal Stylefruits, zegt eigenlijk dat een optimaal vormgegeven e-commerceapp wordt gewaardeerd door gebruikers. Gewaardeerd met snuffeltijd en transacties.

Winkelen met een app is volgens de onderzoeksresultaten makkelijker omdat het optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van een telefoon. En omdat de gebruiker er bewust voor kiest de app te openen en gebruiken. Dat is op het web, waar een zoekmachine kans bepaalt als ware het een roulettetafel, anders. Bovendien kan inloggen of de checkout nog als drempel fungeren. Die kan bij apps direct na installatie, bij het eerste gebruik, al geslecht worden

“De apps worden het meest intensief gebruikt door de leeftijdsgroep van 16- tot 49-jarigen: 84 procent zoekt in de apps naar producten, 82 procent laat zich inspireren en 77 procent shopt via apps”, aldus de onderzoekers die dat met onderstaande grafiek illustreren.

27772486392_6686d3af01_z

Foto: Rodrigo Cayo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond