Herziene Code Telemarketing gaat deze week in
De herziene Code Telemarketing is officieel goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC). Vanaf deze week geldt de code dan ook voor alle organisaties in Nederland.
De Code Telemarketing is herzien om consumentenirritatie bij telemarketing te voorkomen en zo het kanaal toekomstbestendig te maken. De herzieningen zijn bedoeld om zowel bedrijven als consumenten duidelijk te maken wanneer en op welke wijze iemand gebeld mag worden. De Code is opgesteld door afgevaardigden uit de branche zelf, onder meer actief in de DDMA Commissie Telemarketing.
De Code Telemarketing was al vanaf 1 januari 2020 in werking getreden voor leden van branchevereniging DDMA, na goedkeuring op de algemene ledenvergadering in november. Vanaf 1 maart start de handhaving op de Code Telemarketing door goedkeuring van de SRC nu ook voor organisaties die niet lid zijn van DDMA.
Alleen voor artikel 3, die gaat over de maximum termijn van de klantrelatie, geldt nog een extra implementatieperiode van drie maanden. De handhaving hierop gaat in vanaf 1 juni 2020.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Wouter
Deze code gaat niets helpen, nul comma nul. Telemarketing is 100% verrot, Dat een organisatie telemarketing inzet wil per definitie izeggen dat je als consument getild word/dat het aanbod totaal waardeloos is. Het idiote idee dat organisaties die telemarketing doen zich aan deze code houden is bizar. De branche zit vol strafbaar gedrag, geen incidenten maar strucureel gedrag. Het aankomende verbod is dan ook een zegen voor de maatschappij!