Herziene Code Telemarketing in werking getreden
Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing vandaag in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten en de overheid zijn gesignaleerd. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland die gebruikmaken van telemarketing om consumenten te benaderen.
DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing hebben samengewerkt met vertegenwoordigers van telemarketingbureaus, commerciële opdrachtgevers, Goede Doelen Nederland en de Klantenservicefederatie om de Code Telemarketing te herzien en de sector toekomstbestendig te maken. Sinds de invoering in 2004 heeft de code bijgedragen aan transparantie en verantwoorde wervingspraktijken. Met de nieuwe aanpassingen worden de behoeften van zowel consumenten als bedrijven beter bediend.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd