Deel dit artikel
-

H&M opent webshop in China

Modewinkel H&M wil voor het einde van het jaar zijn webshop ook in China openen. Daarmee boren de Zweden een markt aan met meer dan een miljard inwoners en een groeiende middenklasse.

Wanneer die Chinese webwinkel exact opengaat, is nog niet bekend. Maar de organisatie treft er al maanden serieuze voorbereidingen voor. Deze nieuwe winkel staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van een proces dat al meer dan een jaar gaande is.

De keten ziet het online kanaal als een verlengstuk van zijn fysieke winkels en bovendien als middel om het bereik van zijn merk te vergroten. Om die reden ging eind vorig jaar ook HM.com open in Amerika en worden in Europa land voor land lokale digitale filialen geopend.

Het Franse H&M-filiaal ging twee weken geleden open, Spanje en Italië staan op til. Van de 31 markten waar H&M in Europese fysieke kanalen heeft, beschikt het in negen van die landen ook over een webwinkel.

China zou na Amerika de tweede niet-Europese webshop zijn.

Over de financiële prestaties van de online winkels zegt H&M niets in het kwartaalbericht dat vanochtend verscheen.

Foto: spaztacular (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond