IAB Europe publiceert 1.0-standaard in-store retailmedia
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
IAB Europe en zijn Amerikaanse zusterorganisatie publiceren de eerste versie van een document waarmee ze standaarden vastleggen voor retailbedrijven en marketeers voor deze opkomende vorm van reclame in winkels op digitale beeldschermen.
Door een gedeelde taal te creëren voor digitale media in de winkel, willen ze advertentiebudgetten helpen benutten die traditioneel worden toegewezen aan lineaire tv en out-of-home (OOH).
Er deden veertien retailmedianetworken (RMN’s) mee aan het voorbereidende werk, onder wie Ahold Delhaize, Douglas Marketing Solutions, Kingfisher, MediaMarkt en Schwarz Media (Kaufland, Lidl).
Gisteren publiceerde IAB Europe standaarden over definities, formats, winkelzones (fysieke retail) en metingen voor rapportages. Dit soort zaken is nodig voor adverteerders om te bepalen of en wat het geïnvesteerde budget heb oplever.
De gemene deler bij retailmedia is dat er vanuit een digitaal centraal systeem worden ingekocht en uitgeserveerd. In datzelfde systeem kan de adverteerder, of diens bureau, aangeven welke producten hij aan welke publieksgroepen wil tonen. Soms zelfs tegen welke prijs.
Foto: Will H McMahan, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond