Deel dit artikel
-

Influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven

Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in wet- en regelgeving en biedt nieuwe, praktijkgerichte inzichten.

De vernieuwde e-learning bevat onder meer geactualiseerde voorbeelden, een uitgebreide checklist voor overeenkomsten en verduidelijkingen over specifieke regelgeving, zoals het correct labelen van samenwerkingen en nieuwe restricties binnen bepaalde sectoren.

Alle gecertificeerde influencers dienen de vernieuwde e-learning te doorlopen en hun certificaat opnieuw te behalen om in het register te blijven. Op deze manier blijven ze voldoen aan de meest actuele transparantieregels. Zonder hercertificering verdwijnt een influencer automatisch uit het register.

Alleen influencers van wie het certificaat binnenkort verloopt, moeten nu hercertificeren. Zij ontvangen hier apart een bericht over. Het certificaat is één jaar geldig. Heb je het certificaat recent behaald, bijvoorbeeld in januari 2025, dan verloopt het pas een jaar later en ontvang je vanzelf een seintje wanneer het tijd is om te verlengen.

Sinds de eerste introductie in 2024 van het certificaat hebben meer dan 2.000 influencers de e-learning succesvol doorlopen. Bekende namen zoals Joost Bouhof, Dion de Brouwer, Jitse Spierings en Leslie Keijzer behoren tot de eerste lichting die de nu vernieuwde versie hebben behaald. Vanaf vandaag kan iedere influencer die reclame maakt de nieuwe e-learning doorlopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond