Deel dit artikel
-

Investeringen drukken resultaat AliExpress

Investeringen in AliExpress en diens Turkse pendant Trendyol bezorgen de internationale activiteiten van Alibaba Group een verlies van 700 miljoen dollar (ebita).

Daar staat tegenover dat de omzet van deze tak wel fors steeg, met 36 procent tot 4,3 miljard dollar.

Alibaba Group investeert zichtbaar in groei van zijn marktplaatsen. Dat doen de Chinezen op een moment dat internationaal de meeste aandacht uitgaat naar Temu en Shein. Die zijn qua omzet aanmerkelijk groter.

Buitenlandse marktplaatsen, waar ook Lazada onder valt (ooit een Aziatische kloon van Zalando), zijn goed voor elf procent van de verkopen van de Chinese tech, commerce en logistieke groep.

“We blijven investeren in selecte Europese markten en de Golfregio om gebruikers te verwerven, wat resulteerde in verhoogde verliezen.”

Onder de streep hield Alibaba Group netto 6,4 miljard over op een omzet van 38,4 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond