Kortingscode.nl hernieuwd gelanceerd
Imbull lanceert zijn site Kortingscode.nl vandaag in een nieuw jasje met nieuwe functionaiteiten en voegt deze samen met zijn andere site Kortingscode.net. De sitevernieuwing maakt deel uit van een aanpunting van de strategische koers.
In de loop van vanochtend gaat Kortingscode.nl met een nieuw gezicht live. Zustersite Kortingscode.net verdwijnt. Dat verkeer wordt doorgestuurd naar de vernieuwde site. “De site was al oud en we willen dichter naar de consument. Ons bedrijfsmodel is hem te helpen en dat willen we duidelijker naar voren brengen”, aldus directeur Jochem Vroom van Imbull, uitgever van de site.
Deze site is de naar eigen zeggen eerste Nederlandse ‘next generation’ kortingssite. Er staan niet alleen codes op maar ook bespaartips, redactionele artikelen, nieuwsbrieven op basis van favoriete winkels en codes die alleen beschikbaar zijn voor leden. “We bouwen een community voor consumenten.” Tienduizend mensen bezoeken de kortingssites dagelijks.
Imbull kiest hiermee een duidelijke lijn richting de toekomst. In plaats van sec kortingsbonnen verspreiden gaat het bedrijf zijn sites meer profileren als praktische hulp om te besparen tijdens het aankoopproces.
“In Nederland lopen we achter met kortingssites. Er zijn er wel veel, maar er wordt weinig doorontwikkeld.”
Ondanks de groeiambities waagt Vroom zich nog niet aan de publicatie van mobiele apps. “Daar wachten we nog even mee omdat er nog te veel mis mee gaat. Veel apps stokken qua installed base op enkele tienduizenden. Als ik het doe, moeten het een miljoen downloads zijn. Alle moet kloppen en het moet alomvattend zijn. Zover is het nu nog niet.”
Foto: Kim Carpenter (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Denny
Leuk initiatief om het meer te zoeken in content. Over het algemeen voegen kortingscodesites niets toe aan de customer journey van een klant, maar komen ze nog wel even op het aller- allerlaatst een cookie droppen om zo de sale te claimen. Hoeveel mensen gaan immers vanuit het winkelmandje alsnog even op zoek naar een kortingscode? En hoeveel kortingscodesites bieden deze korting uiteindelijk niet aan, maar plaatsen wel een link naar de site van de merchant met een tekst waaruit lijkt dat er wel een kortingscode is…. Ik zeg niet dat Imbull dit doet, maar ik tref wel een hoop nep- en net verlopen kortingen aan op sites van concurrenten van ze. Gelukkig krijgt Conversie Attributie steeds meer bijval in Nederland. Anyway, succes Jochem.