Groei abonnees Netflix stagneert
De groei van het aantal abonnees van Netflix lijkt te stagneren. In het tweede kwartaal kwamen er wereldwijd 1,7 miljoen bij, terwijl Netflix op 2,2 miljoen had gerekend.
Vorig jaar om deze tijd noteerde Netflix nog 3,3 miljoen nieuwe abonnees. De thuismarkt lijkt met 600.000 nieuwe abonnees nog het meest verzadigd, de rest kwam van buiten de VS. ‘We groeien, maar minder snel dan gewenst’, aldus de toelichting op de kwartaalcijfers.
Voor het eerst heeft Netflix ook last van afhakende abonnees, met name in landen waar de videodienst al langer bezig is, waaronder Engeland, Canada en Scandinavië. Ook moet Netflix toegeven dat er steeds meer concurrentie is van onder meer YouTube Red, Hulu, Amazon Prime Video en Seeso.
De omzet van 1,97 miljard dollar, tegen 1,48 miljard dollar een jaar eerder, voldeed aan de verwachtingen. De nettowinst kwam uit op 41 miljoen dollar, dat was ‘slechts’ 26 miljoen dollar een jaar geleden.
Vandaag werd bekend dat Netflix de internationale rechten heeft verkregen van een nieuwe Star Trek-serie. In de VS wordt de serie exclusief door zender CBS uitgezonden.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Ed Borsboom
Ik zie het volgende gebeuren.
De contouren van de categorie worden zichtbaar. Repertoire-merken, duplication, double jeopardy aanwijsbaar. Diensten gaan ook wat meer op elkaar lijken en de bandbreedte voor prijs wordt smaller, trial periodes langer. De concurrentiestrijd wordt wat harder en naar verwachting de service en content beter en marges komen onder druk. Bij verzadiging zal ook de marcom toenemen en zichtbaarder op branding gewerkt worden om toekomstige groei meer kans te geven.
Strategische antwoorden zijn m.i. te vinden langs lijnen van de bekende mentale en fysieke beschikbaarheid, gevoed door insights op motivatie en gemak van (nieuwe) gebruikers – waarbij gedrag centraal staat op aanschaf en gebruik.
We gaan het zien!