Marc de Vries wordt directeur Twitter in Nederland
Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.
Dat bevestigt Twitter vanuit Londen aan Emerce. De Vries zal in de loop van de zomer beginnen bij de Amerikaanse berichtendienst (die buiten het sleepnet van de NSA-taps bleef). Zijn primaire taak wordt omschreven met: ‘Merken helpen hun effectiviteit op het platform te maximaliseren’.
De Vries moet op zijn eerste werkdag op 1 augustus mogelijk eerst naar de meubelboulevard. Twitter heeft namelijk al wel een accountmanager aangesteld, maar een kantoor is er nog steeds niet. Het is de bedoeling dat voor eind september wordt gevonden. De Europese leiding in Londen streeft er namelijk naar om in het tweede en derde kwartaal drie nieuwe kantoren in Europa te openen.
De Europese uitrol, waar het Nederlandse kantoor deel van uitmaakt, gebeurt onder supervisie van de Amerikaan Tony Wang in Londen. Wang werkte eerder bij een venture capitalist en later bij Google. Bij laatstgenoemde was hij mede verantwoordelijk voor het optuigen van de verkoopactiviteiten in Azië, van bijna niets tot twee miljard dollar.
Over de keuze voor Nederland zei Wang vorige maand tegen deze uitgave: “De penetratie van gebruikers hier is hoog, evenals het mobiele internetgebruik. Nederland is ook het land waar Twitter als second screen naast televisie is verzonnen en naar het buitenland is uitgerold. Via het format van The Voice of Holland.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Seb
Hoi Marc,
Gefeliciteerd, mooie uitdaging,
Groet,
Seb
Rick Maresch
#vanharte 😉