Deel dit artikel
-

Mark van Dijk krijgt leiding iProspect/Netsociety

Mark van Dijk krijgt de gedeelde leiding over iProspect en diens nieuwe zusterbedrijf Netsociety. Onder zijn leiding zullen de bedrijven de nieuwe, gezamenlijke koers gaan bepalen.

Van Dijk wordt als managing director het gezicht naar buiten toe. Netsocietybaas Niki van Wijk gaat zich bezig houden met de strategie en migratie bezig houden. Erik Broekhuis wordt verantwoordelijk voor de operatie, Maurice Pothof voor commercie, Koen Koppens voor technologie. De fysieke overgang vindt binnenkort al plaats, niet tot ongenoegen van Van Wijks team. iProspect verhuisde afgelopen voorjaar en heeft iets meer kantoorruimte dan zijn nieuwe zusterbedrijf.

“Verder blijft de hele directie van Netsociety aan. Er komen nog twee à drie mensen van iProspect bij”, legt Maurice Pothof uit. Hij richtte in oktober 2007 Netsociety op met Erik Broekhuis en Koen Koppens. “We zijn ondernemers, zien dat het medialandschap snel verandert. Daar willen we een rol in blijven spelen.”

Dat besef is een van de belangrijkste redenen voor Netsociety om samen te gaan met Aegis Media. Over een ‘verkoop’ willen de partijen niet spreken. Ze noemen het liever een ‘strategisch samengaan’. Wel is het zo dat Aegis Media uit Engeland honderd procent van de aandelen van Netsociety uit Amsterdam verwerft.

Niki van Wijk: “Sinds vorige zomer vragen we ons af hoe we onze toekomst goed kunnen vastleggen. Je denkt dan na over de toekomst van het mediabureau. Rond die periode diende ook Aegis Media zich aan. We hebben met hen en ook met andere gesproken. Alle vormen van groei zijn tegen het licht gehouden.”

Pothof: “Aegis Media was een match omdat we elkaar herkennen qua opvattingen en DNA. We zien beiden de groeikansen in het digitale domein.” iProspect is sterker in e-CRM en display, Netsociety heeft veel searchkennis.

Van Wijk: “Je ziet dat in het digitale domein de specialismen hoogtijdagen vieren. Daar staat tegenover dat zestig procent van de mediabudgetten wordt besteed aan branding”, veelal op televisie. “Die budgetten verschuiven naar het online kanaal. Wij werken nu al samen met partijen die voorloper zijn met de inzet van digitale media, denk aan Travel, Finance en Retail, maar er is nog een heel groot spectrum aan bedrijven die dat niet doen.” Het internationale netwerk van Aegis Media kan op dat punt deuren openen voor Netsociety.

“Buitenlandse activiteiten worden steeds belangrijker voor ons. In de afgelopen maanden hebben we weer een internationale klant gewonnen, Thomas Cook is een hele grote in termen van budgetten als schaal en complexiteit. Voor hen werken we nu in zeven landen.” KLM en Alitalia zijn andere grote internationale travelklanten, voor wie het bedrijf campagnes in dertig landen verzorgt.

Het samengaan met iProspect is volgens de leiding de eerste stap in een volgende groeifase voor Netsociety.

In de komende weken gaan de teams elkaars nieren proeven om te werken aan het integratieplan. Het is de bedoeling dat dat nog voor het einde van het jaar rond is.

Deel dit bericht

3 Reacties

Arnout

Klein foutje; Er komen nog twee à drie mensen van iProspect bij”, legt Maurice Pothof uit. Hij richtte in oktober 2007 Netsociety op met Erik Broekhuis en Maurice Pothof.
Moet dat niet Coen Koppens zijn??

Arnout

Ik bedoelde Koen Koppens…

Marc Duijndam

Van harte gefeliciteerd Maurice, Erik en inderdaad Koen Koppens! Diepe respect wat jullie in 5 jaar hebben neergezet!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond