Metro lanceert online muziekplatform
Dagblad Metro lanceert onder de naam Music City een online muziekplatform om een jonger, muziekminnend publiek te adresseren.
Music City gaat zowel in Nederland als België live en wordt samengesteld door de redactie van de krant. De uitgave staat ook open voor bijdragen van het lezerspubliek. Via Whatsapp kunnen ze indrukken vanaf concertvloeren doorsturen per Whatsapp en lezers kunnen geschreven recensies aandragen. Die verschijnen online en, mits goed genoeg, ook in de gedrukte krant.
De uitgave brengt wekelijks Spotify-afspeellijsten van veelbelovende optredens die de dag erop in de verkoop gaan. En in samenwerking met Xite komt er een module waar bezoekers op hun favoriete clip kunnen stemmen.
Inhoudelijk gezien probeert Music City te concurreren met gevestigde titels als Festileaks, Podiuminfo en Artiestenieuws.
In gedrukte vorm heeft de krant een oplage van ongeveer 270.000. Maandelijks bereikt Metro naar eigen zeggen 4 miljoen online bezoekers. Dat zijn geen unieke bezoekers. De publieke Nobo-cijfers laten die claim niet staven. De Metro-app heeft per maand 900.000 pageviews en op social media heeft de krant zo’n 550.000 volgers.
Metro is onderdeel van TMG.
Foto: Oscar Anjewierden (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond