Deel dit artikel
-

Na Scoupy ook Hiiper naar Woolsocks

Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.

Het is de tweede verkoop vanuit de EMM-holding van Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras aan de Zwitsers. In 2022 verkochten ze Scoupy al aan het bedrijf van de Giro-oprichters Jasper Anderluh en Niels Klok.

De verkoop komt niet helemaal onverwacht, want toen Scoupy naar Woolsocks ging stapten Klok en Anderluh ook als minderheidsaandeelhouder in Hiiper.

Hiiper-directeur Joep Smeets: “Hiiper maakt unieke insightsproducten voor retailers en fabrikanten uit geanonimiseerde en geaggregeerde aankoopdata, die zij middels kassabonnen en via PSD2 van consumenten verkrijgt. Daarvoor werd samengewerkt met Scoupy. Het samenvoegen van Woolsocks en Scoupy maakte de mogelijkheden voor Hiiper alleen maar groter.”

Die inzichten komen van een representatief panel consumenten dat op dagelijkse basis aankoopdata over online en offline transacties deelt.”

Directeur Carlos Valenzuela van Woolsocks: “Door aankoopdata van consumenten te aggregeren en te analyseren, kun je heel kort na de aankoop enorm veel lere over het koopgedrag van consumenten en gaan voorspellen.”

Foto: Michael Walter, Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond