Nieuwsmerk Metro viert 25-jarig bestaan

Nieuwsmerk Metro bestaat deze week 25 jaar. Sinds 1999 brengt het nieuwsplatform naar eigen zeggen prikkelende en rake verhalen, inmiddels volledig online. Metro viert het 25-jarig bestaan met (jubileum)verhalen, winacties én de lancering van de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’.
Metro-hoofdredacteur Amarins de Boer: ‘In een veranderend medialandschap hebben we Metro succesvol en relevant weten te houden. We brengen persoonlijke verhalen, staan dicht bij onze lezer en beantwoorden dagelijks de prangende huiskamervragen achter het nieuws. Vanaf welk bedrag betaal je belasting over je spaargeld, hoe zit het met het medicijntekort en waarom zijn er steeds meer jongeren dakloos?’
Metro maakte jarenlang deel uit van het onafhankelijke Metro International. Vanaf de tweede helft van het Metro-bestaan hoorde de krant bij Telegraaf Media Groep en nu valt het merk onder Mediahuis, uitgever van onder meer De Telegraaf en NRC. Jelle Leenes was de allereerste hoofdredacteur, Jan Dijkgraaf volgde hem op.
Metro staat in het collectief geheugen als de krant waarvoor Theo van Gogh columns schreef. Na de moord op Van Gogh bleef zijn plek in de krant uit eerbied een jaar lang leeg. Later nam Ebru Umar het stokje over.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond